Filozofia wellness – fundament SPA

Filozofia wellness – fundament SPA
płyty gazowe
Hydropool - ogrodowe SPA

Żyj w zgodzie ze sobą, dbaj o siebie i nie pozwalaj, aby czynniki zewnętrzne szkodziły twojemu zdrowiu oraz urodzie – tak w sporym skrócie można podsumować ideę wellness, która legła u podstaw tego, co znamy dziś jako SPA. Rzecz jasna z tą filozoficzną podbudową nie ma co przesadzać, ponieważ SPA to przede wszystkim różnego rodzaju usługi, które mają dać nam pożądany efekt. Nie od dziś jednak wiadomo, że szczytna i dobrze przemyślana idea w tle jest cennym narzędziem marketingowym. Dlatego sięga się po nią także w tym kontekście.

Myślenie o sobie nie jest przejawem egoizmu, ale zdrowego rozsądku – to kolejna teza, która przewija się w filozofii wellness. Uzasadnia ona chęć do korzystania z rozmaitych usług upiększających, które wspólnie występują pod nazwą SPA, choć spójność tego terminu wzbudza w pewnych kręgach wątpliwości. Dziś coraz ciężej mówić o jednoznacznej definicji SPA, która określałaby jej atrybuty na zasadzie „od do”. Poszczególne salony i ośrodki chętnie dodają do niej własne elementy.

To sprawia, że SPA jako koncepcja i jako zestaw usług jest bytem dynamicznym. Nie ma sensu ukrywać, że SPA ma służyć dwóm rzeczom. Po pierwsze ma zaspokoić estetyczne potrzeby ludzi (zwłaszcza kobiet), które będą się poddawać odpowiednim zabiegom. Po drugie stanowi ona nieliche źródło dochodów dla tych, którzy oferują usługi SPA, pobyty w hotelach i centrach odnowy biologicznej czy w salonach kosmetycznych.

Korzystając z tych usług mamy szansę poczuć chociaż przez chwilę atmosferę luksusu oraz komfortu.