Cenowe bariery
krzesła nauczycielskie
https://www.wycieraczkowo.com/
Wspominaliśmy już o tym, że SPA wielu osobom kojarzy się luksusowo – i chyba właśnie tak ma być. Z pewnością wizyta w takim miejscu nie jest dla każdego i podstawową barierę stanowi tutaj aspekt finansowy. O ile pojedynczy zabieg w gabinecie kosmetycznym, który jakoś nawiązuje do realiów SPA jest w finansowym zasięgu przeciętnie zarabiającej pani, to już zorganizowany dłuższy pobyt w prawdziwym SPA można śmiało zaliczyć do sporych wydatków.
To oznacza, że siłą rzeczy będziemy pozycjonować takie usługi jako coś elitarnego i adresowanego do zawężonego grona. Czy z powyższego wynika, że ośrodków SPA jest niewiele i ciężko je odnaleźć? Tak by się zdawało, ale przecież ich ilość nie jest wcale mała. Mamy przecież całkiem sporo miejsc, gdzie organizowane są turnusy i przeprowadzane zabiegi.
Niektóre z nich są ulokowane w niedużych miasteczkach. Przykładem może być podpoznańskie Puszczykowo, gdzie od lat działa SPA zbierające doskonałe recenzje w branżowej prasie i wśród ekspertów. Co w takim razie decyduje o tym, że ten biznes nadal się opłaca i zdobywa klientów? Istotny jest element konkurencji.
Tort do podziału pozornie nie jest duży, jednak dzięki rywalizacji pomiędzy ośrodkami stale się powiększa. Aby skłonić klientelę do zmiany miejsca pobytu należy obniżyć cenę lub w tej samej zaoferować dodatkowe atrakcje i usługi. Tym samym do SPA mogą trafić ludzie, którzy do tej pory nie mieli takiej szansy.
Pozwala im na to niższa cena jakiej życzy sobie centrum. To korzystny dla konsumenta proces, który z czasem może postępować.